Kalau AWAK nak tahu...

|

AWAK!
Kalau awak nak tahu, hadirnya saya dalam hidup awak adalah untuk membahagiakan awak.
Saya hadir BUKAN untuk mengecewakan awak!
Sekali awak menangis kerana saya, itu bermakna MUNGKIN saya bukan yang terbaik untuk awak. 
Tetapi percayalah, HANYA awak bertakhta di hati saya untuk hari ini, esok dan selama-lamanya.
Saya sayang awak sepenuh hati saya.


© U


It's YOU

|
It's YOU©
You mean everything to me... 
You are the first thought in my head in the morning when I wake up and also my last thought before I go to bed.
You smile at me in my dreams... 
When You are sad, I fell sad, and when I see your true smile, I feel incredible.
Like there is no other thing around and all I can see is You©.


© U

~from my heart~

**Baju yang saya pakai ni BESAR. Kenapa? Kerana bukan baju saya. Terima Kasih. :)) 





Love is... PATIENCE

|

We Do Love Facebook

|
 We do LOVE Facebook?
Because from Facebook we're became friends.
We do LOVE Facebook?
Because from Facebook we're fall in love.
We do LOVE Facebook?
Because from Facebook we're getting in a relationship.

A million thanks to God. ^_^


Batu Pahat

|

Batu Pahat, Johor.

Yeahh!
Akhirnya sampai jugga aku di Batu Pahat, Johor.
Penat tak terkata. Hahahaha~
Yelaa. Lepas jea habis kelas jam 6.30pm, aku terus gerak.
Memandu kereta dengan kelajuan 90-110 km/h dengan ditemani hujan lebat dari KL sehingga Jasin. 
Then, hujan renyai-renyai pula sehingga ke Muar.
Aku tak boleh drive laju disebabkan jalan basah dan licin.
Bahaya taw! Huhuhu.
Lagi pun kenderaan banyak dari Tol Sg. Besi - Ayer Keroh. 
Aku tak faham kenapa malam tu  PLUS Highway penuh dengan kenderaan.
Kereta , lori dan bas, semuanya berderet-deret. 
Nak kata Deepavali lambat lagi.
Ntah. Tak faham aku. Huhuhu.
So, perjalanan dari KL - Batu Pahat mengambil masa 2 jam 45 minit.
Sampai sahaja di bandar Batu Pahat, aku mengucapkan terima kasih banyak kat GPS kesayangan aku.
Sebab apa?
Sebab GPS laa aku tak sesat. Hahaha. :))

Ni ada pics yang sempat aku snap sebagai kenangan di Batu Pahat, Johor. Korang tengoklah yea? Heee. ;)) ;))

 Breakfast time. :))

Batu Pahat Mall. Shopping complex paling besar at Batu Pahat. :))

At Batu Pahat Mall. Dalam toilet pun jadi bergambar. :))

^_^


Nasi Baryani paling SEDAP and Popular at Batu Pahat. :))

Blurrpp! Wajah kekenyangan la sangat kann? :p




Love The People Who Treat You Right.

|

Life is too short to wake up in the morning with regrets.
So, love the people who treat you right and forget about the ones who don't.


And believe that everything happens for a reason...


If you get a chance - TAKE IT!
If it changes your life - LET IT!


Nobody said that it would be easy...
They just promised it would be worth it. :)


IU




Bila LELAKI Serius Dalam Percintaan..

|



Keegoan si dia diketepikan.

Keikhlasan kamu sentiasa ditagihkan.
Apabila datangnya orang ketiga, si dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa sajja untuk merebut kembali kekasih hatinya. 
Si dia akan sentiasa menghantar sms walaupun jarang dibalas.
Ini tanda si dia sentiasa memikirkan kamu.

Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang kekasih.

Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.

Si dia sentiasa menghiburkan hati kamu dikala gundah.

Si dia sentiasa bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kamu.



Si dia sentiasa mencari jalan untuk menceriakan keadaan sekiranya mood kekasihnya tidak baik.


Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat.

Ingat, nasihat bermaksud mengingati. Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilangannya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikirkan dan sangat risaukan tentang diri kamu.

Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana keadaan kamu seharian. Si dia sangat mengambil berat terhadap kamu.

Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebih-lebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh terhadapnya.

Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap. Tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain.

Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu. Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu.

Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya.

Jika kamu menghadapi masalah, berceritalah kepada teman lelakimu. Si dia sentiasa mendengar dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu. Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu. Selain itu, si dia dapat merasakan dirinya sangat penting dalam hidup kamu. 

Sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama, “You masih sayang i tak?” "You sayang i tak?", jangan anggap itu sebagai satu persoalan yang membosankan. Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur.

Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya.



Si dia sentiasa berharap bahawa kekasihnya sentiasa mengingatinya walau dimana jua berada.


Dia berusaha untuk mengetahui setiap perbuatan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga. Tetapi dia tidak mahu mengongkong kebebasan kekasihnya kerana si dia sangat mempercayai kesetiaan yang diberi kepada kekasihnya. Dia berharap kekasihnya itu memahami dirinya yang sentiasa menyintai dan menyayangi.

Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya. Dia tidak akan melayan orang lain yang tidak ada urusan penting dengannya.

Dia tidak suka ada lelaki lain mendekati kekasihnya. 



HARGAILAH Lelaki dan terimalah mereka seadanya.


Berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar LELAKI. Cintailah dia seikhlas hati kamu.





****************************
Untuk perkongsian dan renungan.
Terima kasih kerana membaca. :)

****************************




ABC Special

|
Sebelum aku nak bercerita, firstly aku nak minta maaf kat si dia kerana aku dah salah faham dan salah sangka kat dia.
Aku fikir dia balik kampung tergesa-gesa pada awal pagi semalam sebab dia marah dan merajuk dengan aku.
Rupanya sangkaan aku meleset.
Dia balik kampung ada sebab penting.
Hal kematian keluarga.
Hurmm.
Kesian kat dia.
If dia beritahu awal-awal kat aku, boleh la aku hantar dia balik kampung.
Bukan jauh pun dari KL.
Tak sampai 2 jam perjalanan pun.
Tapi dia tak beritahu aku sebab dia tak nak menyusahkan aku.
Aku dah banyak kali pesan dia, aku tak susah kerana dia sebab aku sayang kat dia.
Lagi susah kalau dia tak beritahu aku apa-apa yang mampu aku tolong.
Hurmm.
Anyway, selepas selesai urusan keluarga dia di kampung, jam 3 petang dia menghantar sms yang dia sedang dalam perjalanan pulang ke KL semula.
Aku terkejut jugga la.
Cepat benar dia balik.
Aku ingat dia akan balik keesokkan harinya.
Hati aku rasa tak senang.
Kesian dia penat.
Then, aku cepat-cepat sms dia yg aku akan pick up dia.
Lepas ambil dia kat Stesen LRT Bukit Jalil, seperti yang dijanjikan, aku bawa dia pergi makan ABC special kat Shah Alam.
ABC Special tempat favourite dia.


Otw ke Shah Alam, aku tengok dia moody sajja.
Aku tengok dia dok muncung sajja.
Dah macam muncung tikus dah.
Hehehe.
Comel jugga aku tengok.
Bila ditanya, jawab sepatah.
Tak pelah, aku tak ambil hati pun.
Aku tahu dia tengah kepenatan.
Kesian aku tengok dia.
Sebab tu, aku beriya nak jumpa dia.
Bukan sahaja aku dapat melepaskan rindu, tapi untuk menceriakan hatinya semula.
Okay.
Selepas sampai di sana, aku dan dia mengambil tempat duduk dan terus order dua ABC Special.


Lepas makan, baru dia mula bercakap dengan aku. Borak-borak dengan aku.
Hati aku pun rasa lega.
Mood dia sudah kembali okay.
So, lain kali, kalau dia tengah moody jea, aku akan bawa dia makan ABC Special lagi..
Dah tahu ubatnya.
Ini makannyee~~
Hehehehe. :))

Pesanan Nenek Moyang.

|


Kalau kamu marah, keluarkanlah amarahmu sepuas-puasnya agar tidak menyakitkan mindamu....


Kalau kamu sedih, keluarkanlah air matamu jika itu dapat melegakan kesedihanmu....


Kalau kamu benci, keluarkanlah kebencianmu agar tiada lagi rasa kebencian itu....


Kalau kamu gembira, keluarkanlah kegembiraanmu dan ketawalah sepuas-puas hatimu....




TAPI INGAT........................!!!!!!!!!!




Kalau kamu malu....



JANGAN SEKALI-KALI MENGELUARKAN KEMALUANMU...!!
KELAK BINASA DIRI!!!



:))



Bukan Mudah

|

~~
"Love must be learned, and learned again and again. There is no end to it."
~~
"Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh."
~~


IU


Mimpi

|







04:23
Syg!
I mimpi u..
:(


04:28
I miss u so much syg.
:'( :'( :'(


07:42
Mninx syg.
I miss u 2.
U mimpi i?
Mimpi ape?


11:43
Morning syg.


12.37
Lwat u bngun?


12.42
Erm.
I tak bole tdo smlm.
Huhu.


12.45
U mmpi ape syg?


12.53
I mimpi u tgglkn i.
Time tu kte at ats ktil.
U plok i smbil u nyanyi.
Lagu tu sedih sgt2.
Then, dlm lagu tu u ckp nk pergi tgglkn i utk brbulan2 lamanye.
I sedih smpi nangis.
Bila tersedar jea, bantal i dah basah.
I dah nangis sejak dlm mimpi lagi.
Then, i trus txt u syg.


12:55
Hah?
Mengarut sajja!
Ape la u ni.
X mgkn i tgl kan u syg.
Jgn pk bkn2 k.


12:57
Hope tu trjadi dlm mimpi jea.
Huuu..
:(


13:00
I syg u dear.
X mgkn I tgl kan u.
If t'jd smthg dlm hbngn kte.
U akn ttp dlm hati I.
Smpai bile2 k.
:)


13:03
U janji k.
U jgn skali2 tgglkn i taw.
I syg u sgt2.
I cinta u sepenuh hati i.
I rindu u..
:(


13:08
I janji syg.
Dah jgn pk k.
U wt ape 2?



-End- 











Must Read & Share.. Very Heart Touching !!

|

When U Were Only 5 Yrs Old, I Said I Love U...
U Asked Me: "What Is It?"



When U Were 15 Yrs Old, I Said I Love U...
U Blushed.. U Look Down And Smile..



When U Were 20 Yrs Old, I Said I Love U...
U Put Ur Head On My Shoulder And Hold My Hand.. Afraid That I Might Dissapear..



When U Were 25 Yrs Old, I Said I Love U...
U Prepare Breakfast And Serve It In Front Of Me, And Kiss My Forhead And Said : "U Better Be Quick, Is’s Gonna Be Late.."



When U Were 30 Yrs Old, I Said I Love U...
U Said: "If U Really Love Me, Please Come Back Early After Work.."



When U Were 40 Yrs Old, I Said I Love U...
U Were Cleaning The Dining Table And Said: "Ok Dear, But It’s Time For U To Help Our Child With His/Her Revision.."



When U Were 50 Yrs Old, I Said I Love U...
U Were Knitting And U Laugh At Me..



When U Were 60 Yrs Old, I Said I Love U...
U Smile At Me..



When U Were 70 Yrs Old. I Said I Love U...
We Sitting On The Rocking Chair With Our Glasses On.. I’m Reading Your Love Letter That U Sent To Me 50 Yrs Ago..With Our Hand Crossing Together..



When U Were 80 Yrs Old, U Said U Love Me!
I Didn't Say Anything But Cried.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
We may not express it but when we say "I Love You" we want our partner also to say the same... there are many ways of expressing love but nothing can play the same magic that these 3 words can play when said in return ♥ ♥
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



If You're Not The One..

|


If you're not the one then why does my soul feel glad today?

If you're not the one then why does my hand fit yours this way? 


If you are not mine then why does your heart return my call? 


If you are not mine would I have the strength to stand at all?


If I'm not made for you then why does my heart tell me that I am?



If I do not need you why I cried when you left me on the last Saturday?

If I don't need you then why does your name resound in my head?


If you're not for me then why does this distance maim my life?


If you're not for me then why do I dream of you as my lover?









Rindu Bau

|


Kalau dah dinamakan rindu.
Macam-macam benda yang berkaitan dengan orang yang kita rindui akan bermain di fikiran.
Contoh yang paling simple ialah bau badan dia. (Peringatan: bukan bau kentut dia okie!)
Aku rindu bau badan dia.
Serious!
Sangat rindu..
Kadang-kadang bila dia tak pakai bedak ni pun, bau badan dia tetap best and wangi.
Rindunyeee laaa! :((





Kesetiaan Cinta

|


Kesetiaan dalam perhubungan adalah sangat penting. 

Kenapa ia sangat penting?
Ia sangat penting kerana kita telah mengambil kepercayaan dan amanah yang diberikan daripada pasangan kita untuk menjadikan dirinya adalah nombor satu dihati kita.
Kesetiaan, tidak selalu dimiliki setiap orang. 
Tidak mudah dan mungkin terlalu banyak godaan untuk menjaga kesetiaan dengan pasangan. 
Terlalu banyak persepsi dalam menilaikan erti kesetiaan itu sebenarnya.
Banyak yang mengatakan sudah terlalu setia namun pada akhirnya kesetiaan itu berakhir dengan ketidaksetiaan.

Jangan taburkan janji jika kita tidak mampu tepati dan jangan mengatakan cinta kalau kita tidak dapat memberikannya sepenuh hati kita.

Berbagai cara ditunjukkan untuk memperlihatkan kesetiaan itu, namun apakah ianya lahir dari lubuk hati sebenarnya?
Adakah ianya adalah benar-benar ikhlas dan tulus?
Memang mudah untuk menunjukkan rasa kesetiaan tetapi terlalu sukar untuk menzahirkannya secara keikhlasan. 
Tiada berlakunya kecurangan jika kesetiaan itu benar-benar dihayati dan dipraktikkan sepenuhnya. 
Dalam kesetiaan itu pastinya berlaku kecurangan yang akhirnya ditafsirkan sebagai tidak boleh dipercayai lagi. 
Dalam kehidupan yang berpasangan terutama dalam masa bercinta, kesetiaan adalah amat penting bagi semua pasangan.
Dengan kesetiaan itu saja akan dapat menzahirkan rasa cinta yang sebenarnya. 
Bagi yang tidak ada rasa setia, mereka tidak akan pernah merasakan rasa cinta yang sebenarnya kerana tiada ada rasa kesetiaan itu sepenuhnya dan akhirnya pergolakan berlaku yang akhirnya merobohkan segala impian.
Milikilah harapan dan mimpi-mimpi Anda dan berusahalah untuk mewujudkannya dan mencapainya.
Dengan demikian, Anda akan tetap setia kepada cinta Anda, kerana harapan dan impian Anda-lah yang mendorongnya.

Tanpa setia dalam cinta, Anda tidak akan ghairah dalam mewujudkan harapan-harapan Anda, terutama harapan agar hidup bahagia dengan pasangan Anda.

Padukan perkataan dengan sikap yang menunjukkan bahwa Anda tetap setia kepada cinta pasangan Anda. 
Semua itu membuktikan dalam hubungan terdapatnya kejujuran dan kepercayaan antara satu sama lain.
Oleh demikian, Anda berdua akan sama-sama menikmati indahnya kesetiaan tanpa perlu khuatir dengan adanya perbohongan.

Cinta adalah indah.
Aku akan jadikan cinta ini sebagai cinta yang teragung.
Pengalaman lalu menjadi iktibar untuk aku menempuh rintangan yang mendatang.
Kini aku dah bersedia untuk memberikan yang terbaik untukmu insan yang bergelar kekasih hati.  




Berat Hati Melepaskan Cinta Pergi

|


Ermm..
Berat rasa hati ini untuk melepaskannya pergi kerna dia akan berada disana hampir dua bulan lamanya.
Terasa sebak untuk meninggalkannya semalam.
Dalam fikiran ini sering risau akan keadaan dia disana nanti.
Keadaan tempat kerja disana yang penuh pressure dan kehidupan terasing di tempat orang.. hurmm.
Aku dapat bayangkan kesukaran yang akan ditempuhi olehnya nanti.
Apa yang mampu aku lakukan sekarang hanyalah berdoa.
Mudahan dia selamat, tabah dan segala urusan sehariannya dipermudahkan oleh Allah S.W.T.
Amin. Amin. Amin.
Aku disini akan merinduinya setiap waktu.
I U

Lima Cara Untuk Test Buah Hati Kita Sayang Atau Tidak.

|
Sudah pasti ramai di kalangan korang tertanya-tanya dan ingin tahu sangat perasaan 'si dia' (buah hati korang la) terhadap diri korang. Ada 5 cara di bawah boleh membantu korang untuk menge’test’kan adakah  'si dia' tuu benar-benar menyayangi korang atau tidak.

Peringatan : Sebenarnya terdapat banyak lagi cara yang lebih mendalam, tapi yang di bawah ini boleh juga digunakan sebagai ujian ringan. :)

1. Firstly, Korang Lihat Tingkah Laku 'Si Dia'.

Banyak perkara yang boleh korang perhatikan pada 'si dia' untuk mengetahui perasaannya kepada korang. Antaranya, adakah 'si dia' berubah tingkahlaku secara tiba-tiba ketika berada di samping korang? Contohnya, kalau seperti biasa 'si dia' buat muka cool, tapi apabila dekat dengan korang, 'si dia' buat muka yang lebih friendly dan romantik. Kalau biasa-biasa dia pakai selekeh tapi apabila berjumpa dengan korang dia memakai pakaian bergaya dan wangian yang menusuk kalbu.
Adakah ini bermakna 'si dia' menagih perhatian korang? Ketahuilah bahawa bukan senang especially lelaki nak buat benda macam ni. Ini bermakna dia berusaha keras untuk menunjukkan kasih sayang dan penghargaannya kepada diri korang. Untunglahhh~

2. 'Si Dia' Asyik Curi Pandang Korang.

Pernahkah ketika korang sedang khusyuk melakukan sesuatu kerja, tiba-tiba jauh di sudut mata anda perasaan 'si dia' tengah sibuk memerhatikan diri korang? Kemudian ketika korang menoleh, 'si dia' pula pura-pura menoleh ke arah lain. 'Si dia' nak cover la tuu kan. Hehehe. Ini bermakna 'si dia' menyukai korang dan tidak dapat menipu diri sendiri bahawa 'si dia' telah jatuh hati kat korang. Untunglahhh~

3. 'Si Dia' Adalah Pahlawan Sejati Anda

Ketika korang dilanda masalah dan memerlukan pertolongan, 'si dia' sanggup datang untuk membantu. Contoh, tayar kereta korang pancit, tidak sampai 10 minit dia tiba untuk membantu. Dia buka pintu untuk anda, tarik kerusi anda (mcm drama sikit2 lah). Orang yang melakukan perkara ‘respectful’ sebegini kepada insan tersayang hanya ada satu sebab sahaja iaitu CINTA. Untunglahhh~

4. 'Si Dia' Cuba Mengenali Dengan Orang Yang Paling Rapat Dengan Korang.

"Si dia' tahu bahawa keluarga dan rakan-rakan di sekeliling korang adalah orang yang paling penting dalam hidup korang. 'Si dia' cuba mengenali tentang orang yang penting dalam hidup korang. Ini bermakna, 'si dia' sangat mengambil berat tentang kehidupan diri korang. Orang yang tidak kisah atau tidak peduli untuk mengenali dengan orang-orang penting dalam hidup korang adalah orang yang berdusta dan bersandiwara mencintai korang. Untunglahhh~

5. 'Si Dia' Jujur Kepada Anda.

'Si dia' yang benar-benar mencintai korang akan jujur dan ikhlas berkongsi apa sahaja yang tersirat di hatinya kepada korang. Tak kira masalah peribadi atau kerja, 'si dia' akan bercerita dan berkongsi kepada korang seperti teman baiknya. Malah, 'si dia' telah menganggap  Orang yang berdusta hanya melemparkan kata pujian palsu dan dusta semata-semata. Untunglahhh~

~Sharing is Caring~