Demam Demam Demam

|


Sekarang ramai sangat orang demam.
Demam sana..
Demam sini..
Kat family aku pun kena tempiasnya.
Dua orang anak buah aku pun terkena.
Nasib baik demam biasa-biasa aje..
Alhamdulillah, so far mereka dah beransur baik..
Tapi yang paling aku risau sekarang nih demam buah hati aku tak sembuh-sembuh..
Dah dekat seminggu dia demam.
Risau aku dibuatnya.
Kesian dengar dia batuk-batuk, suara dia tersekat-sekat.
Dia beritahu badan dia lemah dan sakit-sakit.
Kelmarin, doktor mengesyaki dia kena demam denggi.
Syukur dia tak berapa serious sangat.
If serious, dia dah dihantar ke hospital.
Aku pun pernah kena demam denggi dulu..
So aku nasihatkan dia supaya dia banyakkan minum air 100plus..
Dulu aku minum 1.5 liter air 100plus setiap jam..
Tolak waktu tidur, lebih kurang 10 botol aku berjaya habiskan..
Seminggu jugalah aku berdating dengan doktor dan 100plus.
Aku dapat merasakan kesakitan yang dia lalui.
Aku berdoa semoga dia cepat sembuh supaya dia dapat menjalani kehidupan seperti biasa.

"Sayang kena kuat, jangan give up! Selalu makan ubat. Banyak minum air taw!"
"Kalau lah Rie ada disisi sayang, Rie akan jaga sayang.. Tapi..."

 :(

No comments: