Pengorbanan Cinta

|
CINTA memang memerlukan banyak PENGORBANAN.
Dengan PENGORBANAN yang dilakukan, CINTA itu lebih indah.
Kerana kisah CINTA yang indah itu lahir dari CINTA yang disertai dengan PENGORBANAN.
Tetapi kalau PENGORBANAN itu tidak di hargai, lebih baik tinggalkan saja CINTA itu bersendirian.



Jadi apa pendapat korang tentang Cinta, Pengorbanan atau Kompromi? Untuk menjelaskan ini, kita perlu memahami bahawa ada sebab-sebab tertentu yang memisahkan kedua-dua ini. Jika korang bertanya pendapat aku, maka aku akan katakan Cinta itu tidak boleh kompromi.


Cinta membawa makna yang besar dalam diri kita. Cinta juga menunjukkan kepada kita siapakah diri kita yang sebenar. Kepada orang yang tidak pernah membuat pengorbanan dalam cinta mesti berfikir macam ni, "Kenapa aku perlu berkorban untuk orang itu?" Ini adalah tindak balas orang yang tidak paham tentang erti cinta. Ini adalah orang yang mementingkan diri sendiri.

 Mengorbankan perkara-perkara kecil tidak boleh membahayakan diri kita sendiri. Terutamanya melakukan sesuatu untuk orang yang paling kita cintai. Melakukannya mungkin sukar tetapi semuanya sangat bernilai. Pada masa yang sama, kita dapat kepuasan apabila melihat cahaya kasih sayang yang terpancar di muka orang yang kita cintai.
Tetapi apabila korang mendengar orang yang bercinta, korang sentiasa akan melihat bahawa mereka ini sentiasa memberikan yang terbaik untuk orang lain especially orang yang mereka sayang.

Ia boleh menjadi satu perkara yang kecil yang kita telah lakukan tetapi impaknya sangat hebat!

We never think we are sacrificing because we just do it unknowingly. It just happens.
But why can love not be a compromise?
The word itself says it. Compromise!
To give you an easy example, its more like two people had a hell of a fight and came to a decision saying you keep out of my way and me yours.
You know, love is NEVER that way. Its not a BUSINESS DEAL between two persons saying like this, "You do this and I do this". 
Making Love a compromise can shatter your relationship into such tiny pieces that you'll waste your whole live trying to join them. So we never really know how crazy we are until and unless we have fallen in love! ♥