Ramadhan Terakhir Menjelang Syawal 1432M

|
Alhamdulillah.
Syukur ke hadrat Illahi dengan limpah kurnia-Nya dapat aku menjalani ibadah puasa yang terakhir untuk tahun ini.
Dengan segala cubaan dan dugaan yang dilalui, aku bersyukur kerna dapat menjalani puasa dengan sebaik-baiknya walaupun aku dah kantoi puasa 1 hari yg lepas. Hehehehe :p
Mudah-mudahan segala ibadah puasa aku di bulan Ramadhan kali ini diterima dan diberkati oleh Allah S.W.T.
InsyaAllah.
Aku harap korang yang membaca pun sama, mudahan ibadah puasa korang diberkati. Amin.

Sepanjang bulan Ramadhan kali ni, aku telah ditunjukkan oleh Allah S.W.T satu perkara yang telah lama aku inginkan. Aku telah dikeluarkan dari kesakitan yang berbulan-bulan lamanya aku simpan. Aku tak pandai untuk merawatnya kerna sekian lama aku mencuba semakin sakit yang aku rasa. Aku putus asa. Aku tak pandai nak luahkan segalanya. Biarlah kesakitan itu berlalu. Hanya Allah Yang Maha Mengetahui. Qada dan Qadar ditentukan oleh-Nya. Aku redha. Biarlah mulut-mulut diluar sana berkata-kata. Aku tak ada kekuatan hendak menghalang. Hak kamu untuk berkata-kata. Bagi aku, kamu tidak mengerti apa-apa yang pernah aku lalui dan apa yang telah aku rasa. Gunakanlah lidah kamu yang diberi-Nya untuk sebaik-baiknya. InsyaAllah hidup kamu akan dirahmati oleh Allah S.W.T.

Mulai Syawal 1432, aku akan mulakan kehidupan baru. Kehidupan aku yang tenang di samping insan yang tersayang. Tak sabar rasanya ingin ku cium tangan ayah dan bonda yang tersayang pada pagi Syawal nanti. Mereka berdualah jantung hatiku sejak dari kecil hingga aku dewasa.

Kepada sahabat handai dan kawan-kawan yang mengenali diri ini, dengan sepenuh hati dan ikhlas, aku menyusun sepuluh jari mohon keampunan dari hati yang kotor ini. Segala yang buruk datang dari aku sendiri. Segala yang baik datangnya dari Allah S.W.T.





***********************
Selamat Hari Raya Aidilfitri.
~Maaf Zahir dan Batin~ 
***********************


No comments: